Monday, January 5, 2009

Salam Maal Hijrah & Tahun Baru 2009

Assalamualaikum semua..semoga sentiasa dirahmati Allah dalam kehidupan seharian.Didoakan semoga beroleh keberkatan dan nikmat kehidupan yang diredhai Allah.

Minta maaf banyak2 pasal lama tak update blog ni.Bahan banyak..tapi moderator buat-buat sibuk.Ada urusan tertentu yang menghalang update blog.Ceh..alasan lagi.

Sempena Tahun Baru Maal Hijrah ni, marilah kita semua sama2 berazam untuk tingkatkan ketaqwaan kepada Allah.Masuk tahun baru ni bermakna umur kita semakin meningkat.Kita semua semakin hari semakin hampir kepada kematian!Memang la kita semua akan mati, tapi adakah kita BERSEDIA untuk mati.Cukup ka bekalan kita yang nak dibawa mengadap Allah nanti.Setakat sembahyang lima waktu,puasa, zakat dan haji..layak ka kita nak masuk Syurga Firdaus? Layak ka kita minta pembalasan Syurga kalau setiap hari kita dok lawan Islam?

Semua orang kita tak mengaku lawan Islam.Tapi perlakuannya memang 120% anti Islam.Bila PAS sebut nak buat Hudud..ada la manusia Haram Jadah yang kata Hudud tak sesuai dilaksanakan di Malaysia.Alasan masyarakat majmuk.Bodoh dan bangang sungguh puak2 ni.Hudud ni cuma untuk orang Islam saja...yang bukan Islam boleh la guna perundangan sedia ada.Kalau puak Melayu yang mengaku Islam tapi tak mau kepada perundangan Islam..eloklah supaya pergi berjumpa dengan Pesuruhjaya Sumpah.Declare bahawa kamu tu tak mau kepada Islam.Lebih elok kalau tukar nama sekali kepada nama yang tak ada kena mengena dengan Islam.Bila mati esok, jangan lupa Pengakuan Bersumpah tu masukkan dalam keranda.Senang sikit..Malaikat Mungkar Nakir pun tak payah tanya banyak.Kalau Malaikat tanya lebih2..tunjukla Pengakuan Bersumpah tu! Apa macam..Berani ka nak buat?







No comments: